1. سرمایه گذاری: یکی از راه های کسب درآمد بدون فعالیت فعال، سرمایه گذاری است. با قرار دادن پول خود در سهام، اوراق قرضه، صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا املاک و مستغلات، به طور بالقوه می توانید درآمد غیرفعالی را از طریق سود سهام، بهره یا افزایش سرمایه کسب کنید. با این حال، سرمایه گذاری مستلزم خطراتی است و قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیق و مشاوره حرفه ای ضروری است.
  2. درآمد اجاره: داشتن املاک و اجاره آنها می تواند منبع جریان نقدی ثابت باشد. چه املاک مسکونی و چه تجاری، اجاره املاک شما به شما امکان می دهد از پرداخت های اجاره درآمد غیرفعال کسب کنید. با این حال، صاحبخانه بودن با مسئولیت هایی مانند نگهداری ملک و مدیریت مستاجر نیز همراه است.
  3. حقوق: اگر استعدادهای خلاقانه یا حقوق مالکیت معنوی دارید، می توانید از طریق حق امتیاز کسب درآمد کنید. این امر در مورد نویسندگان، نوازندگان، هنرمندان، مخترعان، و هر کسی که دارای حق چاپ یا حق ثبت اختراع است صدق می کند. حق امتیاز معمولاً با دادن مجوز به کار شما به دیگرانی که از آن به صورت تجاری استفاده می کنند به دست می آید و شما درصدی از درآمد ایجاد شده را دریافت می کنید.
  4. کسب و کار آنلاین: راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می تواند فرصت هایی را برای ایجاد درآمد بدون اشتغال سنتی فراهم کند. این امر می‌تواند شامل فروش محصولات یا خدمات آنلاین، ایجاد محتوای دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیکی یا دوره‌ها، بازاریابی وابسته، یا کسب درآمد از وبلاگ یا کانال YouTube از طریق تبلیغات یا حمایت‌های مالی باشد.

19 نکته برای کسب درآمد بدون کار:

  1. اتاق یدکی را اجاره کنید: اگر فضای اضافی در خانه خود دارید، آن را در پلتفرم هایی مانند Airbnb یا VRBO اجاره کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید.
  2. در مطالعات تحقیقات بازار شرکت کنید: بسیاری از شرکت‌ها مطالعات تحقیقات بازار انجام می‌دهند و به شرکت‌کنندگان برای نظرات و بازخوردشان در مورد محصولات یا خدمات پول می‌دهند.
  3. فریلنسر شوید: از مهارت‌های خود در نوشتن، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی یا سایر زمینه‌ها برای ارائه خدمات مستقل در پلتفرم‌هایی مانند Upwork یا Fiverr استفاده کنید.
  4. ایجاد و فروش صنایع دستی: اگر از صنایع دستی لذت می برید، می توانید محصولات دست ساز ایجاد کنید و آنها را در پلتفرم هایی مانند Etsy بفروشید.
  5. ماشین خود را اجاره کنید: اگر خودرویی دارید که اغلب از آن استفاده نمی‌کنید، آن را از طریق پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری خودرو مانند Turo اجاره کنید.
  6. در نظرسنجی‌های آنلاین شرکت کنید: برخی از وب‌سایت‌ها برای تکمیل نظرسنجی‌های آنلاین و ارائه نظرات خود به کاربران پول می‌دهند.
  7. یک دستیار مجازی شوید: به عنوان دستیار مجازی از راه دور به افراد یا مشاغل کمک اداری یا سازمانی ارائه دهید.
  8. در وام‌دهی همتا به همتا سرمایه‌گذاری کنید: پلت‌فرم‌هایی مانند LendingClub به شما این امکان را می‌دهند که به دیگران پول قرض دهید و از سرمایه‌گذاری خود سود کسب کنید.
  9. اجاره تجهیزات: اگر تجهیزاتی مانند دوربین، ابزار یا آلات موسیقی دارید، آنها را به دیگران اجاره دهید.
  10. ایجاد و فروش عکس‌های استوک: اگر مهارت‌های عکاسی دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی مانند Shutterstock یا Adobe Stock عکس‌های استوک بگیرید و بفروشید.
  11. خدمات مشاوره ارائه دهید: اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، به افراد یا کسب و کارهایی که به دنبال راهنمایی هستند، خدمات مشاوره ارائه دهید.
  12. یک بازاریاب وابسته شوید: محصولات یا خدمات دیگران را تبلیغ کنید و به ازای هر فروش یا سرنخ تولید شده از طریق ارجاع خود، کمیسیون دریافت کنید.
  13. فضای ذخیره‌سازی را اجاره کنید: اگر فضای ذخیره‌سازی اضافی در دسترس دارید، آن را به افرادی که به راه‌حل‌های ذخیره‌سازی نیاز دارند اجاره کنید.
  14. یک کسب و کار Dropshipping راه اندازی کنید: یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید که در آن محصولات را می فروشید، اما به جای نگهداری موجودی، تامین کننده محصولات را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند.
  15. در سهامی که سود سهام پرداخت می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید: روی سهام‌هایی تمرکز کنید که به طور منظم سود سهام تقسیم می‌کنند و به شما امکان می‌دهند بر اساس سرمایه‌گذاری‌های خود درآمد غیرفعالی کسب کنید.
  16. از حضور خود در رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنید: اگر در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام یا یوتیوب دنبال کنندگان قابل توجهی دارید، برای محتوای حمایت شده با برندها همکاری کنید یا محصولات را به عنوان یک تأثیرگذار تبلیغ کنید.
  17. یک دوره آنلاین ایجاد کنید: دانش و تخصص خود را با ایجاد یک دوره آنلاین و فروش آن در پلتفرم هایی مانند Udemy یا Teachable به اشتراک بگذارید.
  18. زمین خود را اجاره دهید: اگر زمینی دارید، آن را به کشاورزان، سازمان‌دهندگان رویدادها یا افراد دیگری که به فضا نیاز دارند اجاره دهید.
  19. سرمایه گذاری در سرمایه گذاری املاک و مستغلاتتراست ها (REIT): REIT به شما امکان می دهد بدون داشتن مالکیت مستقیم در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید، زیرا وجوه سرمایه گذاران متعدد را برای خرید و مدیریت املاک درآمدزا جمع آوری می کنند.

منابع :‌

  1. Investopedia: Investopedia یک منبع آنلاین معتبر است که اطلاعات جامعی را در مورد موضوعات مختلف مالی از جمله سرمایه گذاری، امور مالی شخصی و مدیریت پول ارائه می دهد.
  2. کارآفرین: مجله کارآفرین طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با کسب‌وکار را پوشش می‌دهد و بینش‌هایی درباره کارآفرینی، استارت‌آپ‌ها و استراتژی‌های موفقیت ارائه می‌دهد.
  3. Forbes: Forbes یک نشریه معروف است که تجارت، سرمایه گذاری، فناوری، کارآفرینی و سایر موضوعات مرتبط با امور مالی و خلق ثروت را پوشش می دهد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...